SKŁAD RADY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO 2014/2015
Przewodniczący: Dawid Karbownik
Zastępcy: Karolina Bartkowicz i Dominika Snochowska
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: Beata Malicka, Barbara Salawa
SKŁAD RADY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO 2013/2014
Przewodnicząca: Marta Mrozik
Zastępca: Anna Bała
Sekretarz: Patrycja Szymonek
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: Beata Malicka, Barbara Salawa
SKŁAD RADY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO 2012/2013
Przewodnicząca: Anna Bała
Zastępca: Paulina Bartkowicz
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: Beata Malicka, Barbara Salawa
SKŁAD RADY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO 2011/2012
Przewodniczący : Weronika Gwiazda
Sekretarz: Magdalena Szymonek
Członek: Paulina Bartkowicz
Opiekun Samorządu Uczniowskiego: Maria Stolarska
Cele, zadania i prawa Samorządu
Uczniowskiego
działającego
przy Szkole Podstawowej w Górkach Szczukowskich
Cele:
1. Celem
samorządu jest kształtowanie samodzielnego i świadomego kierowania
swoim postępowaniem, kształtowanie postawy, która prowadzi do identyfikowania
się z celami i zadaniami społeczności szkolnej, uznaniu ich za własne, dążenie do ich realizacji z własnej inicjatywy i poczucia własnej za nie odpowiedzialności.
swoim postępowaniem, kształtowanie postawy, która prowadzi do identyfikowania
się z celami i zadaniami społeczności szkolnej, uznaniu ich za własne, dążenie do ich realizacji z własnej inicjatywy i poczucia własnej za nie odpowiedzialności.
2.
Realizacja celów winna być połączona z dbałością o kształtowanie i
rozwijanie patriotyzmu, dbanie o dobre imię szkoły, o jej honor, kultywowanie i
wzbogacanie jej tradycji.
Zadania:
1.
Kształtowanie umiejętności zespołowego działania.
2.
Stwarzanie warunków do aktywności społecznej,
samokontroli, samoobrony i samodyscypliny uczniów.
3.
Organizowanie i zachęcanie całej społeczności
uczniowskiej do należytego spełniania obowiązków szkolnych.
4.
Przedstawianie dyrektorowi szkoły, radzie
pedagogicznej, radzie rodziców opinii i potrzeb społeczności uczniowskiej.
5.
Współdziałanie z dyrektorem szkoły, radą pedagogiczną,
radą rodziców w zapewnieniu uczniom należytych warunków do nauki i udzielanie
pomocy uczniom
znajdującym się w trudnej sytuacji.
znajdującym się w trudnej sytuacji.
6.
Rozwijanie zainteresowań naukowych, kulturalnych, sportowych,
turystycznych, organizowanie wypoczynku i rozrywki.
7.
Organizowanie imprez o charakterze rozrywkowym (za
przebieg dyskotek, spotkań na terenie szkoły odpowiedzialny jest dyrektor oraz
nauczyciele).
8.
Organizowanie pomocy koleżeńskiej uczniom napotykającym
trudności w szkole i w środowisku uczniowskim.
9.
Zapobieganie konfliktom i rozstrzyganie sporów miedzy
uczniami.
10. Ponoszenie
współodpowiedzialności za pracę nad kształceniem i wychowaniem:
a. wyrabianie potrzeb poznawczych,
b. wyzwalanie twórczej aktywności,
c. wdrażanie do samodzielnych poszukiwań,
d. zaszczepianie i pielęgnowanie
pozytywnych cech charakteru (odpowiedzialność, obowiązkowość,
samodzielność, godność, uczciwość, wrażliwość)
e. wyrabianie nawyków i umiejętności:
- organizowania
własnego czasu
- samokontroli
- pracy
nad doskonaleniem własnej osoby
- rozumieniem
własnego życia i życia innych ludzi
- zachowania
swojej indywidualności przy systematycznym jej
doskonaleniu
- samooceny
efektów swej sprawności i skuteczności działania,
- prezentowania
poczucia tożsamości narodowej i kulturowej,
f. wdrażanie do:
- życia w
prawdzie,
- cenienia
wolności i dobra
- dostrzegania
piękna świata,
- ćwiczenia woli,
- kierowania
własnym rozwojem intelektualnym i moralnym,
- kształtowania własnego charakteru,
- kierowania się miłością w kontaktach międzyludzkich.
11. Uczestnictwo
uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu własnych problemów.
12. Partnerstwo w
stosunkach uczniów z nauczycielami w realizacji wychowawczych zadań szkoły.
13. Rozwijanie
demokratycznych form współżycia, współdziałanie uczniów i wzajemne wspieranie
się, przyjmowanie współodpowiedzialności za jednostkę i grupę.
Prawa:
Samorząd Uczniowski może przedstawić dyrektorowi, Radzie
Pedagogicznej wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły w szczególności
dotyczących realizacji podstawowych praw ucznia jak:
·
Prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z
jego treścią, celem i stawianymi wymogami.
·
Prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiającego
zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym, a możliwością
rozwijania i zaspakajania właściwych zainteresowań.
·
Prawo organizowania działalności kulturalnej,
oświatowej, sportowej i rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i
możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem szkoły.
·
Prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce
i zachowaniu.
Obowiązki :
·
Pobudzanie społeczności uczniowskiej do jak
najlepszego spełniania obowiązków szkolnych.
·
Organizowanie grup uczniowskich do wykonywania
niezbędnych prac na rzecz klasy i szkoły.
·
Przedstawianie władzom szkoły opinii i potrzeb
koleżanek i kolegów.
·
Współudział w rozwijaniu w czasie wolnym od zajęć
lekcyjnych zainteresowań uczniów.
·
Organizowanie pomocy koleżeńskiej uczniom
napotykającym trudności w szkole, środowisku rówieśniczym i rodzinnym.
·
Dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie i
wzbogacanie jej tradycji.
·
Zachowanie się w każdej sytuacji w sposób godny
młodego Polaka.
·
Okazywanie szacunku nauczycielom oraz innym
pracownikom szkoły.
·
Informowanie uczniów o swojej działalności i
zamierzeniach (np. gazetki, plakaty itp.)
·
Zgłaszanie uczniów do wyróżnień i nagród a także kar.
·
Dbanie o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz kolegów.
·
Przestrzeganie zasad współżycia społecznego,
przeciwstawianie się przejawom brutalności i wulgarności, szanowanie poglądów i
przekonań innych ludzi.
·
Troszczenie się o mienie szkoły i jej estetyczny
wygląd.
·
Dbanie o piękno mowy ojczystej.
·
Udzielanie pomocy osobom potrzebującym.
·
Organizowanie ciekawych zajęć edukacyjnych i
wychowawczych.